Lessen

 

Maandag Dinsdag Woensdag Donderdag Vrijdag Zaterdag Zondag
Do-In yoga
7:30 – 8:30
Josta Ruby
Movement Session
9:00 – 11:00
Ana Leonor Ladas
Yin Yoga
9:00 – 10:30
Klaartje Pander
Yin Yoga
9:00 – 10:30
Klaartje Pander
Yin Yoga
9:00 – 10:15
Cilia Wüst
Zwangerschap les
9:45 – 11:00
Tanja Secrève
Hatha yoga
11:00 – 12:15
Marinka Achterberg
Do-In yoga
10:30 – 11:30
Josta Ruby
Stil
13:00 – 14:00
Feike Keur
Pilates
17:15 – 18:15
Emily Ledeboer
Pilates
18:30 – 19:45
Tanja Secrève
Vinyasa
18:30 – 19:30
Emily Ledeboer
Yin Yoga
17:45 – 19:15
Klaartje Pander
Do-In yoga
18:30 – 19:30
Josta Ruby
Pilates
20:00 – 21:15
Tanja Secrève
Pilates
20:00 – 21:15
Tanja Secrève
Pilates
20:00 – 21:15
Tanja Secrève

Do-in
Behalve shiatsu zijn er ook oefeningen om de energie in je meridianen beter te laten stromen, waardoor je je fitter voelt en beter bestand bent tegen ziekte. Deze beoefening heet ‘Do In’ en het komt uit dezelfde traditie als shiatsu. Bij Do In breng je, op ontspannen manier, een tijdje lichte rek op een meridiaan zodat daar meer ‘leven’ in komt. Ook zijn er dynamische oefeningen om zelf blokkades op te heffen. De oefeningen zijn erg prettig om te doen. Ze brengen rust en helderheid van geest, aanwezigheid in het moment en bewust contact met je zelf/ je lichaam.

Pilates

Mudra Pilates is een rustige vorm van Pilates, voor iedereen geschikt. Jong, oud, ervaren of onervaren, man of vrouw. Voor zwangere vrouwen zijn er aparte lessen. Wil je je lichaam soepeler en sterker maken en tegelijkertijd ontspannen? Neem dan contact op met Tanja Isabelle Secrève via 0645.739373 of tanjaisabelle@ziggo.nl

Yin Yoga

Movement session

Meer informatie (pdf in English)

Stil

Stil is de naam voor een uurtje zitten, zonder iets te zeggen. Er is geen spirituele of religieuze context. Er is niet een specifieke techniek: hoe je ademt maakt niet uit, hoe je zit maakt niet uit en of je ervaring hebt met meditatie maakt niet uit.

Hatha yoga

Hatha-yoga neemt het fysieke lichaam als uitgangspunt en maakt gebruik van ademhalingstechnieken die binnen de hatha-yoga pranayama worden genoemd. Hatha-yoga gaat over de verbinding van het lichaam en de geest. Deze zijn onlosmakelijk met elkaar verbonden en in constante wisselwerking met elkaar. De houdingen in hatha-yoga worden Âsana’s – (zit(ten), (ver)blijven) – genoemd. Deze houdingen hebben op fysiek niveau een versterkende invloed op o.a. spieren, botten en het zenuwstelsel. Op mentaal niveau heeft het een positieve invloed op het denken en traint het concentratievermogen.

Elke les is een afgerond geheel. De les bestaat uit voorbereidende oefeningen, evenwichtsoefeningen, ademhalings- en ontspanningsoefeningen, kracht- en balanshoudingen. Deze oefeningen en houdingen (de asana’s) worden met aandacht voor de juiste uitvoering begeleid. De Âsana’s worden gekoppeld aan het ritme van de ademhaling. Dit maakt het mogelijk je aandacht te richten op dat wat je aan het doen bent en zicht te krijgen op je fysieke en mentale houding van dat moment. Ook zorgt deze benadering ervoor dat je de intensiviteit goed aanvoelt en deze daardoor zelf kunt sturen, zodat je kan werken binnen je persoonlijke grenzen. In iedere les wordt naast het beoefenen van de Âsana’s tijd besteed aan meditatie en de les eindigt met een ontspanningoefening.