Maandag

Dinsdag

Shiatsu oefenles
10:00 – 12:00
Bart Bloemers

Woensdag

Donderdag

Do-in
9:00 – 10:30
Barbara Diederiks

Do-in
10:45 – 12:15
Barbara Diederiks

Vrijdag

Zaterdag

Do-in

Behalve shiatsu zijn er ook oefeningen om de energie in je meridianen beter te laten stromen, waardoor je je fitter voelt en beter bestand bent tegen ziekte. Deze beoefening heet ‘Do In’ en het komt uit dezelfde traditie als shiatsu. Bij Do In breng je, op ontspannen manier, een tijdje lichte rek op een meridiaan zodat daar meer ‘leven’ in komt. Ook zijn er dynamische oefeningen om zelf blokkades op te heffen. De oefeningen zijn erg prettig om te doen. Ze brengen rust en helderheid van geest, aanwezigheid in het moment en bewust contact met je zelf/ je lichaam. Meer informatie? Neem dan contact op met Barbara Diedericks, contact@barbaradiederiks.info.

Shiatsu oefenles

Heb jij een shiatsu studie of cursus gevolgd? Ben je niet (meer) actief bent, en vind je het leuk om shiatsu te (be)oefenen? Dit is je kans! In deze les wisselen we met elkaar shiatsu uit. Dit betekent dat je de ene helft shiatsu geeft en en in de andere helft shiatsu ontvangt. We werken met maximale 8 personen in dezelfde ruimte.
Meer informatie of wil je meedoen? Neem dan contact op met Bart Bloemers, bart@goshiatsu.nl

Hatha yoga

Hatha-yoga neemt het fysieke lichaam als uitgangspunt en maakt gebruik van ademhalingstechnieken die binnen de hatha-yoga pranayama worden genoemd. Hatha-yoga gaat over de verbinding van het lichaam en de geest. Deze zijn onlosmakelijk met elkaar verbonden en in constante wisselwerking met elkaar. De houdingen in hatha-yoga worden Âsana’s – (zit(ten), (ver)blijven) – genoemd. Deze houdingen hebben op fysiek niveau een versterkende invloed op o.a. spieren, botten en het zenuwstelsel. Op mentaal niveau heeft het een positieve invloed op het denken en traint het concentratievermogen.

Elke les is een afgerond geheel. De les bestaat uit voorbereidende oefeningen, evenwichtsoefeningen, ademhalings- en ontspanningsoefeningen, kracht- en balanshoudingen. Deze oefeningen en houdingen (de asana’s) worden met aandacht voor de juiste uitvoering begeleid. De Âsana’s worden gekoppeld aan het ritme van de ademhaling. Dit maakt het mogelijk je aandacht te richten op dat wat je aan het doen bent en zicht te krijgen op je fysieke en mentale houding van dat moment. Ook zorgt deze benadering ervoor dat je de intensiviteit goed aanvoelt en deze daardoor zelf kunt sturen, zodat je kan werken binnen je persoonlijke grenzen. In iedere les wordt naast het beoefenen van de Âsana’s tijd besteed aan meditatie en de les eindigt met een ontspanningoefening.